Book gratis og uforpligtende demo. Læs mere

Kundecase: Værløse VVS

Værløse VVS får 33 procent hurtigere betaling med Equity. Samtidig sparer den nordsjællandske håndværksvirksomhed værdifuld tid og frigør administrative ressourcer.

Samarbejdet med Værløse VVS begyndte i september 2020, hvor den nordsjællandske håndværksvirksomhed satte strøm til deres rykkerprocedure og omlagde fra manual til automatiseret fakturaopfølgning. Med Equity får Værløse VVS hurtigere betaling, sparer tid, penge og frigør administrative ressourcer. Nu kan teamet på 11 medarbejdere i stedet fokusere på deres kerneforretning – at sikre tilfredse kunder.

Kredittiden reduceret med 33 procent

Det er ikke et krav, at dine kunder skal have 7, 10 eller 14 dages betalingsfrist. Det er ene og alene dig, der bestemmer din virksomheds betalingsfrister – og dermed den kredit, du giver dine kunder. Alligevel er der i mange brancher opbygget en kutyme for at tilbyde lang kredit.

.

Håndværkerbranchen er ingen undtagelse. Her ser vi ofte, at kunderne får 14 dages betalingsfrist, og først 10 dage efter forfaldsdato sendes første rykker.

Automatisk udsendelse af venlige påmindelser om forfaldne fakturaer har reduceret Værløse VVS’s kredittid med 33 procent. Tidligere gik der i gennemsnit 15 dage fra fakturering til betalingsdato. Takket være Equity har virksomheden flyttet sin likviditet, og betaling sker i dag efter blot 10 dage. Hurtigere betaling giver Værløse VVS et større økonomisk spillerum til at reinvestere i forretningen.

Større fokus på kerneforretningen

Hos Værløse VVS har de dedikeret en administrativ medarbejder til alt fra fakturering til bogføring. Medarbejderen er iført mange kasketter, og tiden til rykkerskrivelse, fakturaopfølgning og udsendelse af inkassovarsel er derfor knap.

I samarbejde med Equity har Værløse VVS sat deres rykkerprocedure på autopilot og undgår i dag at bruge unødig tid på kunder, der ikke betaler til tiden.

»Vi fakturerer, som vi altid har gjort, i E-conomic. Hvis kunden ikke betaler til tiden, tager Equity over og arbejder for os. Tidligere brugte vi meget tid på at følge op på ubetalte fakturaer. Det gør vi ikke længere. Den del klarer Equity for os – helt automatisk,« siger Jesper Jensen, partner i Værløse VVS.

Virksomheden sparer altså tid, penge og frigør administrative ressourcer. Det muliggør et større fokus på kerneforretningen –at skabe gode kundeoplevelser og sikre tilfredse kunder.

Sagsbehandler sikrer den gode kunderelation

Selvom Equity er digital funderet, er den personlige kunderelation fortsat en af kerneydelserne. Det betyder blandt andet, at alle kunder – og kundernes kunder – bliver tilknyttet én sagsbehandler, der hjælper med implementeringen af systemet samt rådgivning og sparring.

Hos Værløse VVS lægger de ikke skjul på, at netop relationen til sagsbehandleren er en af de services, de værdsætter højest.

»Vi har fået en god relation til vores sagsbehandler, og det samme har vores kunder. Det er en stor letteste, at både vi og vores kunder ved, hvem vi skal henvende os til, hvis vi har spørgsmål om alt fra systemet til enkelte fakturaer. Det er vigtigt for os at bevare vores gode kunderelationer, og derfor sætter jeg pris på, at der bliver taget hånd om vores kunder – både i form af venlige påmindelser, men også i form af personlig kontakt ved spørgsmål.«

Dét sikrer, at betalingsprocessen ikke kommer i vejen for den gode kunderelation.

Hver dag sikrer Equity hurtigere betaling, sparer tid og penge, frigør administrative ressourcer og bevarer gode kunderelationer hos små og store håndværksvirksomheder i hele Danmark.

Flere fra Nyheter

ALLE ARTIKLER